Sitemap

Badminton Ungdom 2013 / 14
Klik her.

GYMNASTIK 2013 / 14.

Damemotion starter tirsdag den 10. september kl10 – 11 i Bannerslundhallen.

Holdet for damer uden alder. Alle kan være med tilopvarmning og Pilates.

Leder: Henni Krøyer.

Tlf. 98 48 14 69 eller 61 26 79 64

Zumba start tirsdag den 10. september kl. 19 – 20 i gymnastiksalen, Strandby

Det er holdet, hvor hele kroppen bliver arbejdet
igennem til dejlige, æggende rytmer og får sved på panden.

Leder Inge Christensen tlf. 21 67 16 11

Herre motion start den 18. september kl. 17 – 18

i gymnastiksalen, Strandby.

Det er bare holdet for de ”go` ”gamle” gæve (friske) gutter og der er plads
til flere af dem.

Leder Palle Jensen tlf. 98 48 12 11.

Krudtuglerne starter Torsdag d. 12. september kl. 16 til 17 i
Bannerslund hallen.

Det er for piger og drenge 3 til 7 år.

Vi skal ”brænde krudt af”, så vi får røde kinder. Det gør vi ved sangleg,
leg og redskabs baner og have det er super sjovt..

Tilmelding sker på holdet.

Pris for sæson 2013 - 2014 er 325,- , søskenderabat - 125,-.
Kontingent er inklusiv julehygge.

Vi ses ! Hilsen Britta og Henriette og pigerne.

Find os på www.seif.dk under gymnastik eller på facebook SEIF Gymnastik

Ny kontortid i Klubhuset

Forretningsførerens kontortid i Klubhuset på Skeltvedvej
er med omgående virkning ændret til

Tirsdag kl. 15 – 17

Telefon 9848 1748

___________________________________________________________________

Årets ankermand 2013

Efter indstilling fra Fællesvirket blev Halbestyrer Erik Bang valgt som årets Ankermand 2013.

En yderst velfortjent hyldest som til en person som har betydet enormt meget for Bannerslundhallen og ikke mindst for de mange aktive idrætsydere der gennem årene har haft deres gang i hallen.

Hyldesten kan ikke formuleres bedre en den tale håndboldspilleren Lotte Kiærskov holdt for Erik ved udnævnelsen ved Strandby Fiskefestivalen forleden.

Vi finder hyldesttalen så velformuleret og rammende, at vi har valgt at bringe den i sin helhed, så vi giver ordet til Lotte:

”Når jeg i dag har taget turen fra Viborg, hvor jeg har boet i snart 12 år, så er det fordi, jeg er blevet bedt om at motivere valget af Årets Ankermand i Strandby. Jeg tager jo jævnligt turen i og med at Strandby/Elling og Frederikshavn er min oprindelige hjemegn og det er her det meste af min familie stadig bor. I dag er det dog som sagt i en noget anden anledning, at jeg står her på havnen i Strandby.

For udover denne havn, som skaber rammen om byen og erhvervslivet her – ja så har Strandby og også Elling noget andet, som er rammesættende i en grad, der imponerer landsdækkende. På denne egn sættes rammerne - og mulighederne gives til et liv i idrættens- og især håndboldens tegn, hvis man som aktiv dreng eller pige ønsker det sådan. Der gives mulighed for at prøve kræfter med sit talent i nogle rammer, som måske ikke materielt set imponerer, men som på alle andre planer er i verdensklasse.

De ydre rammer jeg taler om er selvfølgelig de mursten, som tilsammen kaldes for Bannerslundhallen eller bare Hallen, som os der elsker Hallen jo kalder den. I disse rammer har mange børn og unge fra Strandby/Elling og opland trådt deres barnesko og fået lov til at træde dem ikke bare indenfor de skemalagte træningstider, men fået lov til bare at være i Hallen og udnytte tidspunkter for ydereligere leg med den lille runde eller til hyggeligt samvær med andre børn og unge i cafeteriet eller på lægterne. Det er noget unikt – og som tiden skrider fremad bliver det mere og mere unikt. Ildsjælene er ikke mange mere – men der er stadig en.

Og det kræves der. Hvis et lille samfund med så få beboere kan præstere at levere ikke færre end 15 y-u og a landsholdsspillere til den største indendørssport vi har i kongeriget nemlig håndbold, ja så kræves det at nogen ofrer ALT for det. Hvad vil det så sige? Det handler om utallige træninger, især husker jeg fra min egen tid en træningstid lørdag morgen kl. 8 – 9.30.. Den tog vi – for badminton startede kl. 9.30 og så var alle tider væk den dag. En ting var jo at vi unger ville træne på dette frygtelige tidspunkt, men der skulle jo en til at sætte rammerne og lave træningen god, inspirerende og målrettet. Det fik vi masser af os unger, der levede og åndede for et liv i sportens tegn i Hallen. Vi fik målrettethed, opdragelse, engagement og humor.

Humoren var og er noget af det vigtigste og noget af det, der stadig sidder i mig. Håndboldskoene er sat på hylden. Men målrettetheden, engagementet og humoren den bruger jeg hver eneste dag i mit liv i Viborg både som lærer, men også som mor, kæreste og ven.

De gaver vi unger fik med fra vores barndom i Hallen var således ikke kun af håndboldmæssig karakter. Nej, de var langt større. Og det allerbedste og vigtige, som jeg husker, er at der var plads til alle uanset talent og evner. Der er vel på nuværende tidspunkt ikke rigtig nogen der kan være i tvivl om, hvem det er der i år skal kåres til Årets Ankermand. Hvis man bare ved det mindste om sport i dette lokalsamfund, så ved man også nu hvem der har fortjent denne titel.

Jeg er egentlig lidt fornærmet…… Da jeg blev spurgt om jeg ville komme her i dag, fik jeg at vide, at Ulrik Wilbek var blevet spurgt først. Men selvom Ulrik også kender og ved en del om Årets Ankermand, så tror jeg nu alligevel, at jeg kender ham lidt bedre. Det mente Ulrik vist også – i hvert fald sagde han – da han ikke selv kunne ” det skal Lotte da…

Jeg har – og det er sagt i al beskedenhed – haft den store ære at vinde OL guld to gange. Første gang jeg var i Sydney i Australien i år 2000. Den første jeg ringede til kort efter kampen var slut var den person, som har den største andel i de to guldmedaljer. Det er den samme person, som nu skal komme herop og kåres.

Årets ankermand 2013 er selvfølgelig – Erik Bang.”

Tillykke til Erik Bang og tak til Lotte Kiærskov.

______________________________________________________________

Rejselegat

Lions Club Bannerslund har gennem flere år sponseret en rejse for en ungdomsleder fra en forening

Hans Ulrik Vadmann fra Lions overrækker rejselegatet til Henriette Olesen

I clubbens lokalområde. I år er turen kommet til en leder fra SEIF og efter indstillinger fra udvalgene er valget faldet på Henriette Olesen, indstillet af gymnastikudvalget.
Turen, der er arrangeret og betalt af Lions Club Bannerslund, går i år til en 3 ugers ophold i en ungdomslejr i Brasilien, ledet af der værende Lions Clubberet synlige bevis, i form af flybilletter m.v. på rejsen blev overrakt Henriette Olesen ved Lions Club Bannerslunds Strandby Fiskefestival forleden af Hans Ulrik Vadmann, der bl.a. sagde:

”Blandt Lions Club Bannerslunds årlige aktiviteter hører sponsering af en rejse til en international ungdomslejr for en af lokalområdets dygtige unge med henblik på, at den pågældende i mødet med andre unge fra hele verden kan høste viden om internationale forhold og fremmede kulturer. Rejsen er således en dannelsesrejse, hvor den unge får mulighed for at tilegne sig værdifuld international kompetence og evne til at begå sig i en globaliseret verden til gavn for senere studier og erhverv.
Det er ikke en rejse, man kan søge om. Man skal på en særlig måde have gjort sig fortjent til dette skulderklap. Den pågældende unge vælges derfor efter indstilling fra kammerater, skole eller forening – i dette tilfælde SEIF – som har et indgående kendskab til den unges kvaliteter.
Den person, som vi nu sender af sted, har trods sin unge alder – hun afslutter netop folkeskolen med 9. klasse – vist et enestående engagement i SEIF gymnastik. Hun startede nærmest før hun kunne gå og begyndte tidligt at virke som underviser og træner. Hun har derudover altid deltaget meget aktivt i det øvrige foreningsliv og synes utrættelig i de mange opgaver, hun involverer sig i.
Hun er en god kammerat og er altid mødt med en opmuntrende bemærkning, hvis nogle følte, at de blev forbigået. Uselvisk som få har hun aldrig selv påkrævet sig opmærksomhed.

Kære Henriette! Den 6. juli letter flyet mod Brasilien og tre ugers eventyr og uforglemmelige oplevelser. Jeg er sikker på, at du vil vinde mange nye venner, og jeg er overbevist om, at du vil være en fornem og værdig ambassadør for SEIF, for Lions Club Bannerslund og for Danmark. I klubben glæder vi os allerede til at høre om dine oplevelser derude. Det vil ske på en klubaften efter ferien. Tillykke med udmærkelsen og rigtig god rejse!”

Også Strandby-Elling-Nielstrup Idrætsforening ønsker en velfortjent god rejse med mange spændende oplevelser, som du har loveT at fortælle om i et kommende nummer af SEIF-Nyt.

HÅNDBOLD

Vendsyssel Håndbold laver U18-hold sammen med FfI, SEIF.

Vendsyssel Håndbold vil i fremtiden også råde over et U18-pigehold. Klubben ser frem til at skabe et godt udviklingsmiljø for regionens spillere. Holdet vil bære navnet "Vendsyssel Håndbold Ungdom" - VHU.

- Vi har overtaget FfI Håndbolds kommende U18-piger, og det er derfor glædeligt, at Strandby/Elling/Nielstrup IF, som i sidste sæson havde et samarbejde med FfI omkring Team Nord, har valgt at samarbejde videre med os om U18-holdet. Det er en styrkelse for alle, at vi samarbejder omkring udviklingen af spillere i regionen, og vi ser dette som første skridt i den retning. Der vil være et tæt samarbejde mellem vores 1. divisionsdamer og det kommende U18-hold, og derfor får vores kommende cheftræner, Christian Dalmose, også en vigtig rolle omkring dette, fortæller direktør Jan Hansen, Vendsyssel Håndbold.

U18-holdet vil blive trænet af Claus Fonseca, der senest har haft ansvaret for Team Nords U16-piger. Fonseca skal desuden være en af Christian Dalmoses assistenttrænere.

FfI-formand Nicolaj Horn:

- Vi er rigtig glade for dette fremtidige samarbejde. Det er et vigtigt skridt for alle, og jeg ser store muligheder i, at vi i fællesskab kan tilbyde de unge spillere de rigtige muligheder udviklingsmæssigt, uden at de skal rejse fra regionen.

Bestyrelsesmedlem Erik Bang, SEIF:

- Med dette samarbejde viser vi, at vi i regionen har lysten og mulighederne for at skabe de helt rigtige rammer for de unge piger. Det er jo ikke alle, der på sigt kommer til at spille på Vendsyssel Håndbolds seniorhold. Men med dette samarbejde holder vi spillerne i regionen og kan på sigt styrke seniorholdene i klubberne udover Vendsyssel Håndbold, heriblandt selvfølgelig også SEIF Håndbolds eget hold.

Jan Hansen er overbevist om, at det ikke varer længe, før de bedste U18-spillere får chancen på 1. divisionsholdet.

- På baggrund af vores samarbejde med FfI Håndbold og Strandby/Elling/Nielstrup IF omkring vores U18-hold er vi blevet enige med de to lokale spillere, Lærke Christensen og Ditte Aaen om, at de indgår i bruttotruppen omkring 1. division. Begge spillere ser vi en meget lys fremtid i, udtaler Jan Hansen, direktør i Vendsyssel Håndbold.

De to piger har været blandt de bærende kræfter på Team Nords ligahold. De tilknyttes Vendsyssel Håndbold for at bygge videre på den gode udvikling, som de har gennemgået.

- Vi mener, at begge piger er godt rustet til at blive involveret i 1.divisionstruppen, hvor de deltager i træningerne - ud over deres træning med U18-holdet. Det er pigernes fysisk og udvikling, der bestemmer, hvilket af de to hold, de spiller på i løbet af den fremtidige sæson. Vi vil løbende lave evalueringer i fællesskab med pigerne om, hvad der er mest hensigtsmæssig for deres videre udvikling, således at pigerne får mest muligt ud af deres store potentiale, forklarer Jan Hansen.

Lærke Christensen ser frem til for alvor at begynde i Vendsyssel Håndbold, hvor U18-spillerne allerede er begyndt at træne med 1. divisionsholdet.

- Der er virkelig en høj intensitet til træning, hvor jeg synes, niveauet er højt, og jeg føler, at jeg får rigtigt meget ud af træningen. Jeg er ikke i tvivl om, at træningen med 1. divisionstruppen er med til at hæve mit eget bundniveau, eftersom jeg er nødt til at være mere fokuseret. Derudover ser jeg frem til at have en træner med den erfaring og de resultater, som Christian Dalmose har. Jeg har en forventning om, at han kan præge min udvikling i en positiv retning, siger Lærke Christensen.

Ditte Aaen:

- Jeg har set meget frem til hele VHU-projektet, hvor jeg har haft en forventning om at blive matchet på et højt niveau, og allerede nu kan jeg mærke, at min forventning er blevet en realitet. Jeg bliver presset til at udvikle mig og finde nye veje i forhold til mit eget spil, når jeg træner med 1. divisionsholdet. Træningen er meget fysisk, hvilket jeg synes, er positivt. Jeg ser spændt frem til at have Christian Dalmose som træner, fordi han er en person, som kræver respekt på baggrund af de resultater, som han har opnået. Jeg er dog sikker på, at det bliver rigtigt spændende, og jeg forventer at udvikle mig meget med Christian som træner.

25 års Jubilæum i SEIF

Gymnastikafdelingens damemotionshold, har eksisteret i mange år, og nu er så turen kommet til at holdets sommerudflugter skal foregå for 25 gang, og i den anledning har vi bedt holdets nestor Henni Krøyer berette lidt om disse, for de indviede, så berømmelige udflugter.

Henni fortæller, at siden Bannerslundhallen blev bygget i 1982 har der været gymnastik i Elling/Strandby. I starten foregik det i ”Elling Gymnastik og Motionsforening” senere i 1992 kom vi ind under SEIF. I 1989 blev det bestemt at vi skulle gøre lidt mere for vores medlemmer og der blev foreslået en udflugt om sommeren. Det blev enstemmigt vedtaget.

1989 til Ørnereservatet/Tversted

Første tur1989 gik til Ørnereservatet, som på dette tidspunkt var lidt primitivt indrettet, men vi fik et fantastisk indblik i rovfuglene. Derefter gik turen til Tversted Søerne, hvor vi indtog vores medbragte mad. Vejret var dejligt og vi havde det dejligt. Se det var en rigtig udflugt. Den måtte gentages. Som sagt så gjort. Damemotionsholdet har været på en årlig sommerudflugt lige siden.

I år er det 25. gang vi tager af sted. Det er blevet til mange dejlige ture, som vi husker af forskellige årsager:

En tur over Råbjerg Mile i stærkt solskin i 1990. Det var dengang vi var unge, så strabadserne betød ikke noget. Madpakken og kaffen lokkede bagefter.

En tur i silende regnvejr til Åsteddalen i 1991 er ingen hindring. Regntøj og paraplyer var medbragt, så snapsen ikke blev for tynd.

Ålbæk Klitplantage, senest i 2009

Tolne Skov – Ålbæk Klitplantage 4 gange – Tversted Søerne 4 gange.(en af gangene i en stiv kuling ned til Vesterhavet).
En tur til Sæbygaard for at opleve lidt gammel kultur. Sæby Skov – Sæby på byvandring.
Skønne Bangsbo med frokost i gården. Lidt mere kultur til Fylledledet Kunst og flere andre skønne steder.

Jo, billederne fortæller om dejlige minder. Ved at studere dem lidt nærmere er der en enkelt, som har været med fra første gang. Nogle er stoppet, andre er faldet væk. Ny er kommet til og har været med i de sidste tyve år.

Proceduren er den samme hvert år. Start fra Bannerslundhallen, ud til udflugtsstedet, hvor der tages et gruppebillede. Så en tur ud i naturen inden vores medbragte mad nydes med stor andagt tilsat godt humør og et glas vin. For nogle år siden var der en som foreslog, at vi skulle være lidt mere gode ved os selv, og enden på den diskussion blev, at når maden er fortæret, skal vi hen et sted og have kaffe og kage. Der er gledet en del lækre lagkager og andre ikke kaloriefrie kager ned. Men hvor har vi nydt det.

Årets udflugt, den 25. kommer til at gå til Møllehuset/Bangsbo park og den ny have. Det er et dejligt område, hvor vi kan nyde naturen som den er, eller studere planter i den ny have. Eller måske en tur op til Pikkerbakken eller en tur i Bangsboskoven. Det er 10 år siden vi var der sidst og området kan godt retfærdiggøre et besøg mere i 2013. Bagefter får vi frokost på Katfizk, hvorvi vil nyde vores donation med andagt. – Og sende rare tanker til SEIFs venner (Tak for det).
Èn ting er sikkert, det bliver en dejlig udflugt slutter Henni Krøyer.

_____________________________________________________________

Generalforsamlingen 20. marts

Generalforsamling SEIFs årlige generalforsamling havde samlet omkring en snes af foreningens medlemmer. Af bestyrelsens og udvalgenes beretning fremgik, at der havde været god gang i de sportslige aktiviteter. Senior fodbolden er igen rykket op i serie 3,U13 spiller næste år i mesterrække 2 og U17 vandt flot pokal i Italien. Håndbold U16 piger og drenge spiller i divisionerne, nye ungdomslandsholdspillere, håndboldledere nationalt værdsat og påskønnet, pokalvindere, stævnedeltagelser, udlandsrejser og meget, meget mere.
Kassereren kunne, sædvanen tro, præsentere et godt resultat. Trods et mindre, forklarligt, underskud i en af afdelingerne viste det samlede resultat et pænt og meget tilfredsstillende overskud på ca. 3 % af de samlede indtægter. De samlede indtægter kan i øvrigt opdeles således: Kontingenter 21 %, Kommunale tilskud 27 %, sponsorer 16 %, arrangementer 31 % og cafeteriedrift 4 %. Bestyrelsens fik generalforsamlingens bemyndigelse til, at indskyde kr. 250.000 som ansvarlig lånekapital i ”DEN SELVEJENDE INSTITUTION BANNERSLUND IDRÆTS- OG KULTURCENTER” der ventes stiftet i den nærmeste fremtid.
Tommy Morsing Nielsen nyvalgtes til bestyrelsen i stedet for Bjarne Pedersen der ikke ønskede genvalg. Der var genvalg til Jane Eiersted og Carsten Jensen. Bestyrelsens vandrepokaler tilfaldt Jytte og Harald Nygaard samt Lene Markussen.
Efter generalforsamlingen har bestyrelsen konstitueret sig således: Formand Harald Nygaard Næstformand Carsten Jensen Kasserer Jane Eiersted Sekretær Rene Pedersen Medlem Tommy Morsing Nielsen

SEIF-Nyt i E-udgave

I seneste nummer af SEIF-Nyt – december 2012- nævnte jeg behovet og mulighederne for en ændring af udgivelses form og – intervallerne for Strandby-Elling-Nielstrup Idrætsforening medlemsblad.

Foreningen nedsatte et lille medieudvalg, der har debatteret fremtidens muligheder for at yde den bedste information til medlemmerne og det lokalsamfund som foreningen er en væsentlig del af.

Vi har erfaret at et svindende antal, men fortsat mange, læsere gerne vil informeres gennem en papirudgave af nyhedsformidlingen og resultater er derfor blevet, at SEIF-Nyt, som medlemmerne har kendt det, i skiftende layout, gennem mere end fire årtier, forsøges bibeholdt, men nu med en eller to udgivelser pr. år.

Den første udgivelse ventes sidst på sommeren, indeholdende bl.a. programmerne for den kommende vinters aktiviteter, reportager fra deltagelse i stævner i ind og udland, nyt fra bestyrelse og udvalg, portræt af leder eller udøver, lidt nostalgi alt sammen suppleret med masser af billeder.

Stof til SEIF-Nyt (papirudgave) kan indtil videre sendes til willybachnielsen@gmail.com.

Til formidling af en hurtigere og dermed mere aktuel information - og gerne debat- vil SEIF-Nyt, som noget helt nyt komme i en E-udgave i tilknytning til Strandby Portalen,www.strandby.info .

Her kan du ved et link på forsiden af portalen kommer direkte til de seneste nyheder og informationer fra foreningen.

Tanken er at denne side løbende skal ajourføres med de nyeste informationer fra bestyrelse og udvalg, resultater og stillinger, kommende aktiviteter i form af sportskampe, -stævner og arrangementer i øvrigt.

Informationer, tekst eller billeder, der ønskes bragt i E-udgaven mailes til sal@sal.dk og alle er velkommen til at deltage.

Informationer af blivende interesse fra siden, vil efterfølgende blive gemt på SEIF`s hjemmeside www.seif.dk , som i øvrigt også kan åbnes ved et link i portalen.

Ting sker ikke af sig selv og derfor søges en eller to frivillige redaktører som med lyst og interesse vil være med til at redigere og formidle nyheder og informationer fra Strandby-Elling-Nielstrup Idrætsforening til foreningens  mange medlemmer og husstandene i lokal området.

Henvendelse til foreningens formand Bjarne Pedersen bbp@get2net.dk

Den gamle Redaktør

_________________________________________________________________

Generalforsamling i klubhuset

Generalforsamling onsdag d. 20. marts 2013 kl. 19:00 i klubhuset
Skeltvedvej 78, 9970 Strandby.
På valg til bestyrelsen er Bjarne Pedersen, Jane Eiersted og Carsten Jensen.
Foreningen er vært ved et let traktement efter generalforsamlingen.
__________________________________________________________________

Ungdomsafdelingen

Standerhejsning for U-10-12 den 3. marts kl. 10.30

Der prøves at starte et hold U-15 (årgang 97-98) op. Trænere er: Peter Stokbro Larsen og Michael Stokbro Larsen. De vil gerne træne mandag-onsdag kl. 17-18.30. Opstart bliver lørdag den 2. marts kl. 12 på Skeltvedvej.

Seif søger gamle som nye spillere til U-13 M og til det nystartede U-15 hold. Vi ved der går en del spillere rundt, og ikke har mulighed for at spille. Nu er chancen der.
__________________________________________________________________

Læs mere på SEIF's hjemmeside: www.seif.dk